Pagina's

zondag 18 november 2012

Vogelvrij rokske

Het vogeltjesstofke waar ik van de eerste minuut verliefd op was, niet direct vond en dan maar naar het achterhoofd verdween, maar uiteindelijk toch opeens terug op vooraad was bij koekepeertje. Het vergde wat geduld en moeite om het pakje bij mij te krijgen maar uiteindelijk was het er. Dan wat vertraging langs mij kant om de benodigde materialen te gaan halen, maar nu is het dan toch af, mijn vogelroksken. En al zeg ik het zelf, het mag er echt wel wezen.
Het A-lijn patroontje uit Het rokjesboek, wat baislint en zelfgemaakte paspel bij gebrek aan blauwe paspelvoorraad in de veritas. Net zoals ik eigenlijk een leuk blauw kanten lintje wou voor onderaan, maar laat ons zeggen dat de veritas voorraad af en toe nogal te wensen laat. En even was er nog het idee om naar hexagoon te gaan, maar dit betekende nog enkele dagen (of weken ) uitstel en laat ik op dit vlak geen geduldig persoon zijn (ik denk dat ik al mijn geduld op gebruik op het werk)
Deze keer een volledige rok en niet zoals mijn vorige snel snel rokskes. Een rok met voering, deftig verstevigd beleg en een blinde rits. De blinde rits gebruikte ik in mijn eerste bomenrokje ook, maar absoluut geen mooie afwerking bovenaan (gelukkig zit daar toch altijd een bloes boven, dus maakt het niet veel uit, maar het straalt nogal zelfgemaakt uit) Dus deze keer een perfecte blinde rits ook al twijfelde ik eerst om hem toch mee te nemen naar de naailes om daar een deftige uitleg te krijgen, maar dan toch besloten om er gewoon aan te beginnen (factor geduld en haastigheid, remember?) Met als resultaat een zo goed als perfecte blinde rits.


En ja hoor nog stof genoeg voor een kleedje voor de dochter of iets anders

5 opmerkingen: