Pagina's

zondag 10 maart 2013

Een kleedje voor mezelve

Dit weekend even een snel snel projectje voor mezelf. Vrijdagavond tekende ik het patroon over en knipte de stof en zaterdagochtend op een dik half uurtje stond het in elkaar. Patroon komt uit een knipmode, maar is eigenlijk met een overslagstukje en korte mouwen. Maar aangezien ik een couponneke stof liggen had waar ik iets tuniek, kleedjesachtig van wou, liet ik de overslag weg. Maar dan bleek er ook maar één mouw uit de stof te raken, dus dan maar zonder mouwen Maakt trouwens niet uit aangezien het kleedje wss toch eerder over een bloes met lange mouwen zal worden gedragen. Dus het uiteindelijke resultaat is gewoon een A-lijn kleedje, zonder mouwen en v-hals.
De stof komt van de stoffenmarkt van Maastricht ( zou ik voor de zomer toch nog eens willen geraken)

Voor de overlock fikske ik een opvangbakske uit een kartonnen vijzekesdoosje dat bij de ikeakasten hoorde.
Vree handig. En ja ik weet wel dat je zo van die opvangtoestanden kunt kopen om eraan/onder te zetten, maar ik zag het doosje nog op de bureau staan, keek naar de overlock en opeens ging dat lampje branden.

 

5 opmerkingen: