Pagina's

dinsdag 11 november 2014

Scoodie met een twist

Op de ellelange to-do list stond ook een sjaal voor elk van de kids. Ik wou eigenlijk liefst een enkele colsjaal dat ze gewoon over hun hoofd moeten trekken. De dochter heeft ook nog wel een dikke cirkelsjaal, ook al zo geweldig handig voor kids, kan nooit lossen, geen slierten die in de weg zitten (of erger die in de modder hangen)
Het idee van een scoodie vond ik ook wel leuk, maar dan zit je natuurlijk ook weer met de sjaal die je moet knopen. Dus een combinatie van de twee moest het worden, één keer terug lostornen, want het keerde toch niet zoals ik in gedachten had en dan bleek bij de pasbeurt dat ik de col toch wt breed had genomen, dus de schaar er in de middenvoor in en kamsnaps bevestigd. (met andere woorden, we hadden niet de moed om nog eens heel de col er af te tornen om het geheel kleiner te maken.
Comfortabel zit hij wel, want zoonlief heeft er gisteren een halve dag mee rondgelopen en dochterlief? die wou krak dezelfde natuurlijk. Dus gisterenavond die van haar in elkaar gezet met een ander kleur van kamsnaps om het herkenbaar te maken (al is er natuurlijk ook wel een maatverschil.
Ik gebruikte het kappatroon van een kaptrui uit de ottobre en voor de col: de hoofdomtrek + naadwaarde op 12cm breedte.

Buitenstof: lillestof
Binnenstof: framalo petrol borg

3 opmerkingen: