Pagina's

zaterdag 6 februari 2016

Workshop: Oorbellen maken


Enkele weken geleden kreeg ik de vraag of ik zin had in een workshop. Een workshop oorbellen maken meerbepaald. Het leek me wel leuk om eens iets anders creatief te doen, dus ik schreef me mee in. De workshop ging door bij Zahia, een leuk kralenwinkeltje in hartje Leuven. Ook in Gent, Antwerpen, Brugge en Mechelen zijn er winkels met bijhorende workshops te vinden.
Met zes cursisten gingen we aan de slag. We leerde nauwkeurig werken met de verschillende tangen en kregen uitleg over verschillende materialen en mogelijkheden. Zwaar gevloek van tijd tot tijd kan ik u wel zeggen. De nodige concentratie haalde we uit een tas koffie. Met de naaimachine kan ik engelengeduld hebben, maar ik leerde dat dat met ijzerdraad draaien niet altijd het geval is. :-)
Een leuke avond was het in elk geval wel en ik toverde toch drie paar oorbellen in elkaar, waar ik best trots op ben. Een rondje rond de winkel deed om één of andere reden ook nog materiaal voor twee paar andere oorbellen in mijn bakje belanden. Zahia zorgt er ook voor dat je creaties met de nodige grandeur worden verpakt, een lust voor het oog.

De Smaak van oorbellen maken zat er wel in en zorgde ervoor dat ik in de week dan toch het diy pakketje voor glascabochons oorbelletjes bestelde bij huisje creatief waar ik al enkele keren was op gevallen. Het zullen dus niet de laatste oorbellen zijn die jullie hier zien passeren.

Een mooi doosje en een schoon stevig zakje om onze waren mee naar huis te nemen

Mijn creaties gepresenteerd op een schoon kaartje (Hoe professioneel )

 Scandinavisch getint

Met een retro kantje

Tsjechisch glas


Er zijn nog steeds enkele stofjes beschikbaar van de stoffenverkoop. Neem zeker een kijkje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten