Pagina's

dinsdag 5 juni 2012

"Eindelijk een rokske voor mezelf" deel 2

Jaja, het "eindelijk een rokske voor mezelf" project kreeg een dag later al een vervolg met roksken nummerke 2.
Deze keer een supersimpel modelleke uit jawel, alweer "allemaal rokjes" van deze madame
SImpel, want een dag na het vorig rokske was ik nog niet toe aan alweer een "blinde rits die vooral niet meewerkt" episode. Nu over dit rokje. Ik maakte de miniversie al voor dochterlief en dan nu de grote versie voor mezelf. Het A-lijntjes patroon zonder beleg, zijkantjes mooi aan elkaar met engelse naad en dan bovenaan een stukske boordstof om het allemaal omhoog te houden.

Het stofke is op shopville aangekocht bij habiba en de boordstof komt van het stoffenspektakel.

Nu een  "Eindelijk eens een kleedje voor mezelf" project klinkt ook niet slecht in de oren.

En laat het goede weer nu maar terugkomen zodat die rokskes ten minste nog uit de kast kunnen komen.

5 opmerkingen:

  1. amai met Engelse naad?
    dat heb k eigenlijk nog niet ondernomen ;-)
    heel tof rokske, ook 1 van mijn volgende projecten: rokske met boordstof!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben super benieuwd welk kleedje het zal worden,
      ben nl op zoek naar een leuk patroon,
      k had vorige week wel 10m stof:
      blauw met witte stipjes gescoord in de kringloopwinkel ...

      Verwijderen
    2. Zalige vonst! Zal ik toch ook eens moeten doen zo een kringloopwinkel binenn stappen :-)
      Het is een patroon uit één van de laatste (of voorlaatste knipmode. ZAg er vrij basic uit, met wat gefrons om de buik te verstoppen :-) )

      Verwijderen
    3. trouwens de engelse naad zeker eens proberen, kost helemaal geen moeite en je krijgt zo een mooi afgewerkt resultaat langs binnen

      Verwijderen
    4. Helemaal waar, ik heb deze naad ook al eens toegepast in een rokje voor mijn dochter en ja hoor, heel netjes vanbinnen.

      Verwijderen