Pagina's

zondag 7 oktober 2012

Tuniekske

Het werd nog eens een min of meer productief weekend. Vrijdagavond werden 2 patroontjes overgetekend, uitgeknipt, op de stof gelegd, naadwaarden bijgetekend en nog eens uitgeknipt. Ook knipte ik de stukken stof voor een rugzakjes kraamcadeau.
Gisteren werd het grootste deel van het rugzakje al in elkaar gezet en zette ik me ook aan het inkorten van 3 broeken. Plus dan nog eens een bezoekje aan de veritas voor nog enkele benodigdheden voor één van de patroontje (+ eindelijk eens deftig drieggaren voor de naailes)
Deze ochtend werd er aan het eerste patroontje gewerkt. Het werd een patroontje uit de ottobre 6/2011. Een tuniekske met rolkraag en lange mouwen in een dikke woltricot. Ik maakte ze echter in een dun tricotje (allé zo hard rekt het ook niet) dat ik nog had liggen en wegens nogal doorschijnend nog niet had gebruikt. Maar aangezien het een tuniekske is en er toch een broek ondergaat, vond ik het wel kunnen. Ik veranderde ook de lange mouwen naar korte aangezien er toch nog een bloes onder moest (weer wegens de doorzichtigheid hè). Persoonlijk vind ik het best wel geslaagd en misschien komt er nog wel een echte winterversie van.
 
Hopelijk vind ik vanavond nog de tijd om ofwel verder te doen aan het rugzakje ofwel te beginnen aan projectje nummer 2. En dan kunnen de volgende projectjes weer worden overgetekent, geknipt, enz. (pfff wat een hatelijk deel is dat toch soms)

Trouwens ik hoop binnenkort ook indelijk een foto te posten van mijn naailes kleedje aangezien ik eindelijk aan het naaien ervan ben geraakt (het lussen en driegen had wel erg veel tijd in beslag genomen vond ik, maar het in elkaar steken gaat nu wel erg vlot)

6 opmerkingen:

  1. Wow lekker druk bezig geweest :-) En met een prachtig resultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. amaai driegen... nooit aan begonnen! kruipt zoveel tijd in! maar a, dan ben je mss wel zeker dat het past :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. had het ook nog nooit gedaan zenne voor de naailes, nu van het lussen zie ik het nut wel in, en ja da driegen, voor jezelf natuurlijk wel handig (bij de kids wat overbodig) maar ik heb zo een modelleke in tricot, dus uiteindelijk steekt het niet op ne cm.

      Verwijderen
    2. driegen, wat is da?
      vroeger toen k samen met mijn oma wel s iets naaide,
      hamerde zij er ook altijd op: altijd driegen meiske,
      zo'n hekel heb k daaraan dat k t nu vertik ;-)
      maar toch veel plezier gewenst ;-)
      trouwens mooi, uw tuniekske, heel herkenbaar stofke, schoon he ;-)
      liefs, mimi xxx

      Verwijderen
  3. Min of meer productief? Dat lijkt me wel hééél productief. Met een schoon kleedje tot gevolg, prachtig! Ben ook benieuwd naar je naaileskleedje. Tot nu toe heb ik enkel nog maar ritsen gedriegd :-)

    BeantwoordenVerwijderen