Pagina's

dinsdag 8 januari 2013

Een draagtas voor de singer

Het plan was er al lang, het tafelzeil werd dan ook al in augustus bij ikea aangeschaft. Maar het bleef liggen. Schrik om eraan te beginnen, geen duidelijke uitleg of patroon in blogland te vinden. Maar nu besloot ik dat het tijd werd.
 In 2013 zou ik een draagtas hebben zodat ik mijn singer gemakkelijk naar de naailes kon meenemen. Vorige week was het ventje op een avond weg en had ik de moed om eraan te beginnen. In de loop van de dag had ik tussen de soep en de patatjes liggen uitrekenen, meten, stukken knippen en vond tussen de vooraad ritsen die lang genoeg waren.
Dat was het gemakkelijke deel, daarna volgde uren vol gevloek,  uit elkaar halen, nog meer gevloek op dat onhandelbare tafelzeil en de grootte waardoor het gaanderweg alleen maar onhandiger werd om te hanteren onder de naaimachine. Maar we hielden het hoofd koel, mijn singer en ik (die halve fles wijn hielp ook wel) Het uiteidelijke resultaat was eigenlijk wat te groot, maar zo past mijn map, de benodigde stof en patronen voor de les er ook nog wel bij. En hoef ik buiten mijn naaidoos niet nog een extra tas met materiaal mee te sleuren.

5 opmerkingen:

  1. Dat ziet er heel goed uit! Vind tafelzeil echt prachtig als het uiteindelijk tot een tas of etui is verwerkt maar die weg er naar toe... Een doffe ellende want als je per ongeluk verkeerd gestikt hebt en je met je tornmesje aan de gang gaat dan zitten er allemaal gaten in! (argh) Maar jouw tas ziet er echt prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. toch sjiek gedaan jong! lang leve de halve fles wijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet zer zeker leuk uit. Ik wil graag ook een mooie hoes om mijn naaimachientje, maar dan moet ik eerst wat beter kunnen naaien. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Knap gedaan ! Moet ik ook nodig maken,maar eerst dan maar een halve fles wijn,of in mijn geval is mss een hele een betere optie ;)

    BeantwoordenVerwijderen