Pagina's

vrijdag 17 mei 2013

vogelvrij kleedje


Ik maakte deze een week geleden maar nu hij eindelijk ook door de strijkberg is geraakt, viel de euro dat er nog niet over geblogt was. Op het stofje was ik verliefd de eerste keer dat ik het zag en werd eerder tot een rok voor mezelve omgetoverd en met nog genoeg over voor een kleedje voor dochterlief. De inspiratie en patroon uit "stof voor durf het zelvers" De zoom wou ik eerst afwerken met een blauw kanten biais, maar wegens niet in mijn bezit en teveel drukte aan het fourniturenkraam van het stoffenspektakel vorige week werd het een gewone zoom met dubbel stiksel en nog eens een gebogen stiksel erover. Ik wou een fris zomerkleedje, dus geen voering. Had ik daar al snel spijt van dankzij het vele gepruts om het zo om te zomen en de combinatie met de blinde rits, maar ja dat zie je niet als ze het aanheeft (maar overduidelijk op de foto)

Verder schreven we ons in voor het volgend jaar naailes, kwestie dat we der zeker bij zijn, sprak ik met het naaimaatje van de les af om tijdens de zomer gewoon op woensdagavond bij elkaar te komen naaien en zitten we in week 5 van start to run.

9 opmerkingen:

  1. Heel mooi. Prachtig stofje! Logisch dat je d'r verliefd op werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik was ook verliefd op dat stofje vanaf de eerste aanblik!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. zo schoon zeg!
    da stofke s inderdaad geweldig!
    liefs, mimi xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi stofje!
    Ik las dat je je inschreef voor de naailes. Ik zou ook graag naailes volgen, maar weet niet goed waar. Waar volg jij je lessen?

    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hier in wilsele(leuven) zijn lessen van het cvo

      Verwijderen
    2. Dank je, ik ga eens info inwinnen, denk ik.

      Verwijderen
  5. Blijft een mooi stofje hè! Leuk jurkje!

    BeantwoordenVerwijderen