Pagina's

vrijdag 28 juni 2013

Een cadeautje voor de juf

Net als overal ook hier een cadeautje voor de Juf, die spijtig genoeg ook na één schooljaar afscheid moest nemen. (nieuwe juf aangenomen, bleek eind augustus zwanger, andere juf ter vervanging gezocht en volgend schooljaar start de oorspronkelijk aangenomen juf in die klas)

Dochterlief zocht een receptje uit "zo geknipt" en een stofje uit de stoffenkast. Het werd het ronde kussen in een blauwe stipjes stof. Lekker gemakkelijk, zeker aangezien het last minute gehalte van de opdracht.
Ondanks het simpele patroon liep het toch 2 x mis met de paspel. Bij poging 1 bleek de paspel te kort en bij poging 2 werd bewezen dat bellen en naaien tegelijkertijd dan toch voor problemen kan zorgen, zijnde de paspelband aan de verkeerde kant van de stof vast stikken. Op het oudercontact bleek dat de juf wel iets had met neonkleurtjes en snorren (zoals in een sjaaltje vol fluoroze snorren en een fluo golfje) Dus werd het kussentje opgesmukt met een fluo oranje snor aan elke kant. Een kaartje werd natuurlijk ook niet vergeten.


Verder bestelde ik vorig weekend nog kamsnaps bij kleurenmix die dinsdag al in de bus staken. Direct eens in een proeflapje geprobeerd en al spijt dat ik zo lang heb getwijfeld om ze te bestellen, want wat iets gemakkelijk is dat!

 Dan nog stofjes bij modestofjes die vandaag werden geleverd. Ook lekker bij prijs, hier zal zeker nog worden besteld!
Katoentjes

Tricot
 
En dan laatst maar zeker niet onbelangrijk en het meest fijne nieuws: Telefoontje dat de nieuwe fiets is toegekomen! Het goede voornemen is namelijk in de mate van het mogelijke met de fiets te gaan werken aangezien ik altijd in mijn eigen gemeente werk (thuiszorg, al moet ik soms wel met mensen weg, daarmee dus in de mate van het mogelijk) Alleen zag ik dat niet zo goed zitten met mijn ondertussen 18 jaar oude, loodzware fiets. Dus kreeg ik van mijn ouders en grootouders groen licht om nu al een nieuwe te bestellen voor mijn dertigste verjaardag in september, kwestie van er dan nu in de zomer al geniet van te hebben. Omdat ik voor het werk ook vaak voor kleine boodschapjes om de hoek wordt gestuurd koos ik voor een transportfiets. Achteraan nog de fietsstoel van kleine man en dan nog een krat of zo zoeken voor vooraan. En nu hopen dat het ventje morgen tijd heeft om hem mee te gaan ophalen!
Ziehier de internet foto
Cortina Roots Special moederfiets transport 7 - speed

5 opmerkingen:

  1. Zo tof, hier werd hetzelfde juffencadeau gekozen! :-) Die van jou met de snor is wel blits!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ooh zo een leuk kussentje!!! Daar zal de juf wel heel blij mee geweest zijn :)!
    En veel plezier met de nieuwe fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wow, wat een bedrijvigheid hier! Heel mooi kussen en die snor is zo grappig!
    En hele leuke stofjes! Ik kende dit online winkeltje dus nog helemaal niet maar nu zie ik dat het van Modecoupon is! Ik ga snel ook eens zoeken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. super leuk allemaal. en daar zit ook mijn lievelingsstofje tussen. hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een tof juffencadeau en wat een geweldige fiets!!

    BeantwoordenVerwijderen