Pagina's

vrijdag 30 mei 2014

Leonie uit "Mijn Tas"

Toen ik het boek in handen kreeg, waren er direct enkele modelletjes waar ik de perfecte stof uit mijn kast voor ogen had. De Celeste passeerde al en nu was Leonie aan de beurt. Ik bracht enkele weken geleden vanuit de zeeman tafellopers mee die ik al eens in blogland zag passeren (vraag me niet meer juist waar) Deze lagen dus al even te wachten en leken me perfect voor de Leonie en het vakantietasgevoel dat ik erbij kreeg. Patroontjes tekenen , tafellopers uit de kast halen en dan tot de conclusie komen dat dat niet zal passen. Dan de patroontjes maar in 2 knippen. Op dat moment had ik de beschrijving en bijhorende foto's dus nog niet goed bekeken want ik dacht dat ik dan wel gewoon 2 zichtbare zijnaden ging krijgen ipv 1, maar nee in het boek komt die naad dus onder de band te liggen zodat je nergens een naad ziet. Niet erg, maar het zorgde wel dat ik wat extra moest opletten tijdens het stikken bij de plaatsbepalingen van alle tassenband. Voor de rest bleef het een zalige tas om in elkaar te steken (denk inclusief knip en versteving/strijkwerk tussenin een 2 tal uurtjes).

patroon: Leonie "Mijn Tas"
stof: tafellopers uit de Zeeman

 
 En toen ging de bel en werd het duidelijk dat de pakskesdiensten vandaag wel werken (love internetshopping) Vaderdagcadeautje van de papa en daar bestelde ik ineens voor mij het nieuwe boek van madam confituur bij.

 

6 opmerkingen:

  1. Leuk contrast! En grappig hoe je het patroon hebt moeten aanpassen voor de weinige stof die je had. Alleszins heel geslaagd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dit leuke tasje zou ik zeker eens moeten maken voor ons Leonie ... zal haar dit postje maar niet tonen, maar wel onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super! Ik heb die stofjes in tafellakenvorm gekocht, ik zou gemakkelijk toekomen. ;-)
    Alleen, heb jij ze al eens gewassen? Dat viel toch een beetje tegen ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oei wat was er dan mee? (ik ben nog al een slechte in stoffen voorwassen, lees als dat doe ik dus zelden) Nu ja handtassen worden hier eigenlijk zelden gewassen

      Verwijderen
    2. De kleur was toch een pak minder fel (nochtans eerst in azijn gezet). Maar ik begin me af te vragen of het aan mijn machine / het water hier ligt, want wij hebben daar echt veel last van ... Ga er maar van uit dat het bij jou niet zo zal zijn, zullen we zeggen. ;-)
      't Is echt een toffe tas!

      Verwijderen
  4. Wauw, ze is echt geslaagd. Deze staat ook op mijn to do-lijstje dat ondertussen heel erg lang begint te worden! ;)

    BeantwoordenVerwijderen